maandag 13 november 2017

D66 presenteert kandidatenlijst

D66 maakte als eerste politieke partij in de gemeente Wijk bij Duurstede haar kieslijst voor de komende gemeenteraadverkiezingen op 21 maart 2018 openbaar. Nadat al eerder bekend was geworden dat Bart van Asperdt de nieuwe D66-lijsttrekker is geworden, is nu ook de nieuwe lijst compleet.

De leden hebben via e-voting gestemd en de in totaal 13 kandidaten een plaats gegeven. Opvallend feit is dat naast een aantal andere nieuwe gezichten de 20-jarige studente Kirsten van der Meer op plek 2 terecht is gekomen. Ondanks haar jonge leeftijd is Kirsten trouwens niet geheel onervaren, zij was namelijk op 17-jarige leeftijd al algemeen bestuurslid van de D66-afdeling. Een jaar later lukte het haar een motie aangenomen te krijgen op het landelijke D66-congres. De 87-jarige Jan Koopmans was erbij toen D66 in Krasnapolsky werd opgericht en is dus D66’er van het eerste uur. Hij sluit als ultieme lijstduwer de rij.

Voor de complete kandidatenlijst klik hier