dinsdag 30 januari 2018

D66 voor ondernemers: Kom 5 februari naar het OKW-debat

lijsttrekker Bart van Asperdt gaat maandag 5 februari in gesprek met ondernemers

Hoofdpunten uit het D66 verkiezingsprogramma 2018-2022 voor een vitaal Langbroek, Cothen en Wijk bij Duurstede, waar het goed ondernemen is zijn:

D66 wil een goed algemeen voorzieningenniveau. Een vitale gemeente, geen slaapstad. Lijsttrekker Bart van Asperdt hier over: “De laatste jaren is veel energie gaan zitten in de decentralisaties en zorg. Komende jaren willen we extra aandacht voor het algemene voorzieningenniveau in Langbroek, Cothen en Wijk bij Duurstede. Een levendige gemeente die bereikbaar is, waar wat te doen is en waar we ondernemen stimuleren.

Vanuit die visie wil D66:

• Dat ondernemers in onze gemeente de vrijheid krijgen om zelf te bepalen of zij hun winkel op zondag open willen doen of niet
  • Dat de verkeersverbindingen verbeteren. We willen de N229 opwaarderen en de verbindingen met plaatsen als Maarsbergen en Houten moeten beter
  • Dat er wat te doen blijft in de gemeente. Een huisartsenpost, een volwaardig zwembad en gevarieerde woningbouw om krimp te voorkomen
  • Dat schuldhulpverlening ook bereikbaar is voor ZZP’ers en ondernemers. Ondernemers betalen ook belasting en mogen dus niet worden uitgesloten van voorzieningen.
  • De mogelijkheden voor ondernemen in het buitengebied verruimen. Wij zijn voor innovatie en een levendig buitengebied.
  •  Een integrale aanpak voor het bruisend houden van de Wijkse binnenstad. We willen ondergronds parkeren mogelijk maken.

Meedenken en meepraten?  Graag gaat D66-lijsttrekker Bart van Asperdt met u over deze punten in gesprek tijdens het OKW-debat. Meer informatie over het debat vindt u hier.