D66 vs GroenLinks

D66                             GroenLinks

Voorstander koopzondag in hele gemeente                               JA                                  ?

Voor aanleg zgn. fietssnelwegen                                                     JA                                 NEE

Voor integrale aanpak van binnenstad                                          JA                                  NEE

Ondergronds parkeren in verkiezingsprogramma                      JA                                  NEE

standpunt partijprogramma jeugdige mantelzorger                   JA                                  NEE

Economische Zaken en Milieu bij 1 wethouder                            JA                                  NEE

GroenLinks is voorstander van het gezamenlijk vormgeven economische agenda, maar D66 wil 1 gemeentelijke visie op de binnenstad van Wijk bij Duurstede. GroenLinks wil door op de ingeslagen weg. De ondernemers hebben aangeven hier niet blij  mee te zijn en dat zij willen, net als D66,  dat de gemeente zelf ook een visie ontwikkelt.

GroenLinks zegt winkeliers de vrijheid te willen gunnen hun winkel te openen, ook op zondag. Tegelijkertijd zegt lijsttrekker Wil Kosterman in het AD op 27 december 2017 dat ze hoopt dat de coalitie met de christelijke partij PCG kan worden doorgezet. Die partij is pertinent tegen verruimen van de koopzondag. GroenLinks stemde dan ook al in 2016 tegen de algemene koopzondag.

D66 wil beleid dat uitsluit dat kinderen belast worden met mantelzorg. Het GroenLinks programma laat dit in het midden.

Laatst gewijzigd op 11 februari 2018