Bart van Asperdt

42 jaar

Wijk bij Duurstede

Bart van Asperdt (Eindhoven, 1975) is getrouwd met Sandra en woont samen met hun zonen Thijs (10), Lucas (8) en Daan (5) in Wijk bij Duurstede.

Na de MEAO-EJ openbaar bestuur ging Bart bestuurskunde in Den Bosch studeren en daar leerde hij Sandra kennen. Later volgde hij wederom een studie bestuurskunde, maar dit keer aan de Erasmusuniversiteit in Rotterdam. Sinds 2005 woont het stel in Wijk bij Duurstede en daar werden ook de kinderen geboren.

Bart werkt als senior beleidsadviseur voor de gemeente Rijnwaarden, die aan het einde van het jaar fuseert met gemeente Zevenaar. Hiervoor was Bart regiodirecteur, accountmanager, raadsgriffier, gemeenteraadslid en adviseur. Onder andere bij KPN,  lokale overheid en bij diverse gemeenten. Het lokaal bestuur zit Bart in de genen en loopt dan ook als een rode draad door zijn loopbaan. Zijn vrije tijd besteedt Bart aan zijn gezin, vrienden en als er dan nog wat tijd over is dan leest hij graag.

Sinds maart 2018 vertegenwoordigt Bart D66 in de gemeenteraad. Voor maart 2018 was Bart jarenlang actief als bestuurslid van de afdeling.

Telefonisch contact: 06-83213269

Portefeuilles*

• Bestuurlijke vernieuwing, Bestuurlijke zaken en burgemeesterszaken
  • Ambtelijke organisatie en bestuurlijk/ambtelijke samenwerking
  • Economische zaken
  • Participatie/werkgelegenheid (inclusief schuldhulpverlening en bijzondere bijstand)
  • Openbare gezondheid
  • Financiën
  • IT bedrijfsvoering en belastingen
  • Relaties gemeente WbD met andere overheden
  • Veiligheidsbeleid

*Bovengenoemde portefeuilles neemt Bart volledig voor zijn rekening, bij alle andere portefeuilles krijgt hij ondersteuning van de steunfractie (meer informatie). In de raad is Bart woordvoerder voor alle portefeuilles.

Meer van Bart van Asperdt