Marijke Dekker

Lid steunfractie

57 jaar

Wijk bij Duurstede

Marijke Dekker (1964) is getrouwd met Karel en moeder van Monique, Jeroen en Angela. In een ver verleden studeerde ze commerciële economie en was ze werkzaam als salesmanager, ontwikkelaar van trainingen, trainer en consultant. Anno nu werkt zij als freelance journalist, tekstschrijver en eindredacteur. Al van jongs af aan heeft ze een passie voor schrijven, fotografie én politiek. Verder is zij enthousiast, nieuwsgierig, gek op lezen, sociaal betrokken en breed geïnteresseerd.

Laat iedereen vrij – maar niemand vallen. Die slogan van D66 is Marijke uit het hart gegrepen. Vrijheid, echte vrijheid, om te je mening te geven, te zijn wie je bent, kansen te pakken. Het is de wereld waarnaar zij streeft. Gelijke rechten en kansen voor mannen én vrouwen, voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, geloof of leeftijd. Gelijke kansen op onderwijs, zorg, wonen en werken.

Vrijheid betekent in haar ogen ook niemand laten vallen, naar elkaar omzien. Marijke zet zich daarom in voor goed onderwijs, goede (ook psychische) gezondheidszorg, voldoende werkgelegenheid en betaalbaar wonen, en ook voor een sociaal minimabeleid, schuldhulpverlening en participatiemogelijkheden voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Sinds juli 2019 is Marijke lid van de steunfractie.

Meer van Marijke Dekker