Voorwoord lijsttrekker

Voorwoord lijsttrekker Bart van Asperdt bij Verkiezingsprogramma D66 2018-2022

foto Bart van Asperdt

Bart van Asperdt (foto: Marijke Dekker)

“Waarom wil je in Langbroek, Cothen of Wijk bij Duurstede wonen?” Over die ogenschijnlijk eenvoudige vraag gaan de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Onze kiesgerechtigde inwoners kiezen voor een periode van 4 jaar de 19 leden van de gemeenteraad. In 2014 kwam D66 als derde grootste partij naar voren.

D66 geeft in haar verkiezingsprogramma antwoord op de vraag waarom je in gemeente Wijk bij Duurstede zou willen wonen, en wat er hier moet gebeuren. Omdat we vanuit sociaal-liberale visie vinden dat talenten en kansen moeten worden benut en dat inwoners in eerste instantie zelf hun toekomst bepalen. Maar zit het tegen en raak je achterop, dan laten we in onze gemeente niemand in de steek. Dat is voor ons, kernachtig verwoord, waar het om gaat.

D66 afdeling Wijk bij Duurstede vormt een hecht team van mensen die willen werken aan een goed voorzieningenniveau van onze gemeente. Een levendige gemeente, goede voorzieningen met een plek voor iedereen. Het beste onderwijs: zodat talent een kans krijgt. Goede sociale voorzieningen: zodat niemand achterop raakt. Uitstekende verbindingen: zodat we op duurzame wijze bereikbaar zijn en blijven. Hoe we onze lokale toekomst voor ons zien, is te lezen in dit verkiezingsprogramma. Maar belangrijker nog: denk, doe en praat als inwoner mee! Onze gemeenteraadsleden en kandidaat raadsleden gaan graag met u in gesprek. En ik zie ernaar uit om u te ontmoeten tijdens onze campagne en daarna!

Verbinden

Waarom wil ik zelf in Wijk bij Duurstede wonen? Inmiddels zijn onze kinderen Daan (6 jaar), Lucas (8 jaar) en Thijs (10 jaar), mijn vrouw Sandra en ik hier helemaal thuis en wonen we hier al meer dan 10 jaar. De ligging van de gemeente, het cultureel-historische erfgoed, maar vooral de inwoners doen ons goed en we voelen ons verbonden met alles wat hier leeft, naar school gaat en werkt. Toen D66 een lijsttrekker zocht heb ik me dan ook met volle overtuiging gemeld. Ik ben een verbinder en ga graag het gesprek aan. Nu, en in de toekomst. Het liefst over zaken die ons allemaal aangaan. In dit programma, waar ik vierkant achter sta, leest u wat onze plannen zijn. Ze hebben betrekking op ons allemaal. Doet u met ons mee? Stem D66!

Bart van Asperdt

Lijsttrekker D66 Wijk bij Duurstede 2018